Kto chce v živote uspieť, musí sa obklopiť víťazmi

16. marca 2015, marekmittas, Nezaradené

Na otázku, čo je úspech, neexistuje jednoznačná odpoveď. Pre niekoho je úspech, keď mu syn dokončí vysokú školu, pre iného červené Ferrari v garáži alebo ešte lepšie pred domom, aby susedia závideli. Pre deti v Afrike je úspech získať čerstvú vodu a jedlo a pre podnikateľa viesť a rozvíjať biznis aj firmu. Ako môže fungovať univerzálny návod na úspech, keď pre každého úspech znamená niečo iné? 

S príručkami úspechu, radami, návodmi a školeniami úspechu akoby sa v poslednom období vrece roztrhlo. Už len to magické slovíčko úspech v nás vzbudzuje vzrušenie. Chceme rýchly návod, príručku, ktorá nás dovedie k tomu nášmu úspechu. Myslím, že nič také neexistuje!

TOPKYNový čas sú tými najčítanejšími periodikami na Slovenku. Zobrazujú ľudskú biedu, zlobu, utrpenie a úspešných v tom najnegatívnejšom svetle. Bulvárom si pohladíme ego a pri ďalšej ceste do práce vzdychne, že predsa by sa chcel mať lepšie. To niektorým na úspech bohato stačí. Koniec koncov, pre niektorých je to vrchol spokojnosti so životom. Asi…

Úspech totiž nemožno (u každého) merať peniazmi, ale množstvom splnených cieľov, no nie tých rezignovaných. Sú výnimoční ľudia, ktorí dokážu bojovať, presadzovať sa a svoje sny si plniť jeden po druhom. Preto vždy radšej siahnem po životopise úspešného človeka, ako po motivačnej knihe plnej afirmácií. Inšpirácia konkrétnymi ľuďmi má najväčšiu silu. Nie je preto žiadne tajomstvo, že finančný príjem človeka je obvykle priemerom desiatich najbližších ľudí, s ktorými sa stretáva. Príťažlivosť, vesmírne zákony, alebo jednoducho inšpirácia prichádzajú v inšpiratívnej skupine. „Ak chceme zdvojnásobiť svoje príjmy s polovičnou námahou, potrebujete dostať do krvi know-how od tých, ktorí už boli tam, kam sa chceme dostať,“ hovorí  Lucia Synčáková, organizátorka podujatia Inner Winner Biznis. To si ma získalo. Nejde o žiadny seminár jedného učiteľa úspechu, ale zmes úspešných ľudí, ktorí sú na ceste k svojmu cieľu a majú čo povedať. Inner Winner Biznis  je v podstate  transformované a dynamickejšie podujatie po festivaloch Inner Winner Slovensko, na ktorých sa za  3 roky podarilo inšpirovať viac ako 1000 ľudí a prednášalo viac ako 100 osobností. Nejde o  celodenný monológ jedného „tútora“, skôr o možnosť  zoznámiť sa s rovnako naladenými ľuďmi a potenciálnymi obchodnými partnermi, výmena kontaktov – aktívny networking – podpora vzájomnej spolupráce. O tom by mal byť podľa mňa úspech. 

Organizátori sľubujú aj konkrétne nástroje zamerané na jasnú AKCIU pod vedením 7 kvalitných spíkrov a predovšetkým úspešných ľudí z praxe.  Zaujala ma možnosť stretnúť ľudí, ktorí sú ochotní plniť svoje sny. Takých akcií je na Slovensku pritom ako šafránu.

Som rád, že sa tu nájdu ľudia, ktorí dokážu robiť festival ako odvrátenú stranou mainstreamového slovenského frfľania na všetko. Páči sa mi aj názov Inner Winner –  vnútorný víťaz. 

Myslím si, že na Slovensku by sa nám žilo lepšie. Nehovorím iba o tučnejších peňaženkách. Jednoducho lepšie, keby sme prestali mať radosť z toho, že niekomu sa darí horšie ako nám, ale fandili by sme úspešným a spýtali sa ich, čo pre to urobili. Pretože ľudia smerujúci k úspechu majú niečo spoločné – obklopujú sa víťazmi a preto víťazia.