Cesta do středu mozku (recenzia)

Knihu s týmto atraktívnym názvom som si nemohol nechať ujsť. Je z pera novinára Martina Čápa a českého neurochirurga svetovej úrovne Vladimíra Beneša.Predstavuje sondu nielen do hlbín mozgu, ale aj do života jedného lekára, ktorý vie byť ľudský, správne drsný, odborný aj vtipný. S odvahou sa ponára skalpelom do hlbín ľudského mozgu, hoci sám priznáva, že poznáme len 10% tohto orgánu a zvyšok ostáva aj pre modernú medicínu záhadou. Dobrodružné. A také bolo aj samotné čítanie.

Nejde o medicínsku knihu. Ani o konečné rozriešenie toho, či ľudská duša existuje, či mobily škodia, čo znamená viera a náboženstvo z pohľadu chirurga.

Kniha je plná rozhovorov, príhod a medicínskych štúdií, ktoré sú výsledkami praxe. Viem, že nič neviem, aj tak by sa mohla dnešná neurochirurgia vyjadriť o mozgu, hoci vie, že mozog v našom tele ovplyvňuje naozaj všetko.

„Neexistuje činnosť v tele, ktorú by mozog neriadil. V prípade, že hovoríme o vplyve mozgu na všetky činnosti v organizme, musíme sa ešte zmieniť o vplyve na imunitu. Zdá sa, že pri poškodení určitých oblastí je organizmus mnoho menej odolný voči infekciám a naopak,“ hovorí v knihe Vladimír Beneš.

Kniha Cesta do středu mozku  je doplnená o fotografie mozgu aj o „životný album“ lekára Beneša. Je akousi osobnou spoveďou špičkového neurochirurga, ktorý sa na vrchol vypracoval len prostredníctvom chuti pomáhať ľuďom a objaviť viac možností ako liečiť. Kniha je rozprávaním o živote, pravdách, viere, medicíne niekým, kto má čo povedať. Nepredstavuje rýchlokvasenú beletriu a prezentáciu moderných celebrít, ako to v súčasnosti poznáme, ale zanecháva v čitateľovi dojem skutočného poznania jedného plnohodnotného človeka.

Na stránkach knihy spoznáme neurochirurgiu z druhej strany a máme možnosť zamyslieť sa nad fenoménom mozgu bez dlhého štúdia medicíny. 288 strán plných emócií, zážitkov, silných životných príbehov. Predstavuje určite zaujímavé a atraktívne predstavenie problematiky neurochirurgie a medicíny. V neposlednom rade je výnimočným pohľadom na život človeka, ktorý vedel zmeniť svojimi rukami množstvo životov.

Voda je údajne všeliek, ktorý nám tečie z kohútika! Ako je to ale v skutočnosti?

23.10.2016

Voda. Základ života na Zemi. Pri dobývaní vesmíru a hľadaní mimozemského života býva meradlom práve stopa vody, ktorá by mohla viesť k tomu, že život vôbec môže vzniknúť. Telo človeka tvorí približne zo 70% voda. Preto by malo platiť, že čo pijeme, tým aj sme. Čím ďalej tým viac sa zdá byť prvkom, ktorý má možno väčšiu moc, ako sme ochotní pripustiť. [...]

Nazrieť do mysle vraha je zaujímavá skúsenosť

02.05.2016

Nie je to samozrejmosť, nie je to niečo tuctové a preto sa aj človek, ktorý je odchovaný na princípoch spravodlivosti, úcty k druhému, alebo trebárs desatore, rád pozrie do mysle človeka, ktorý stelesňuje zlo. Vďaka týmto momentom je nový príbeh V službách zla z pera Roberta Galbraitha veľkým, napínavým zážitkom Už určite netreba Roberta Galbraitha [...]

Jiří Vokáč Čmolík: Takto sa vyrába bestseller!

20.05.2015

V roku 2013 vydal svoju prvú knihu Trhák aneb 21 kapitol o vašem mozku a o pár mesiacov neskôr si za ňu odniesol cenu čitateľov v ankete Bestseller roka. Nasledovali ďalšie nemenej obľúbené knihy, tento rok pridal dokonca kuchárku a pracuje na nových príbehoch. Popri tom chodí po horúcich uhlíkoch, pracuje s emóciami ľudí, reštartuje ich mysle a spolupracuje [...]

SR Čaputová LPR Zbierka Onkológia Deň Narcisov BAX

Žlté narcisy dodávajú nádej a pomáhajú, zbierku podporila aj prezidentka

18.04.2024 14:06