Založ si blog

Ako funguje zázračná moc slov. ..

Každá abeceda má obmedzený počet písmen. Slovná zásoba obsahuje istý počet slov. Máme k dispozícii rovnaký materiál a pritom iba niektorí dokážu využiť moc jazyka naplno. Pred pár dňami sa mi dostala do rúk kniha Reklamní slogany od Lionela Salema v českom preklade. Jej kvality sa skrývajú v odhalení sily slovných spojení, ktoré zmenili svet. Viac ako 2500 sloganov páli silným kalibrom.

Lionel Salem je emeritným profesorom na University of Paris – Sud a hosťujúcim profesorom Harvadskej univerzity. Na problém jazyka a jeho vplyvu na myslenie sa preto pozrel odborným očkom. Brožovaná kniha Reklamní slogany má niečo cez 200 strán a jej hlavným ťažiskom sú ako už názov prezrádza, reklamné slogany.

Výnimočnosť knihy nie je v teórii. Nepodáva rady, návody, odporúčania ako tvoriť reklamu, spájať slová a vyberať písmenká do viet, ktoré vojdú do histórie. Na to stačí asi päťstranový úvod, kde autor poznamenáva základné kvalitatívne a psychologické atribúty sloganov. Potom ide priamo na vec.

Kniha nie je pre začiatočníkov v reklame a preto implicitne predpokladá, že teórie už má každý plné zuby. K dispozícii nájdeme viac než 2500 autentických sloganov. Rozdelených podľa sily, kvality, obľúbenosti. Taktiež podľa spoločností a oblasti podnikania. Popásť zmysly na hre slov si môžeme na sloganoch z oblasti On- line služieb, topánok, medicíny, potravinárstva, elektroniky a mnohých ďalších odvetví. Z každého rožka troška.

Slogany sú uvádzané v originálne anglickej verzii a českom preklade. Čitateľ má možnosť nazrieť aj do zvukomaľby pôvodných sloganov, ich viacvrstvových významov a priamo praxou, bez zbytočných rečí, postupom knihy chápať alchýmiu slova.

Pri niektorých reklamách sa nachádza stručné vysvetlenie a poznámky autora. Poukázanie na ich kvality, spôsob tvorby a efekt. Psychológia, myslenie, odkaz, životná filozofia stotožnená so značkou. To všetko dokážu vystihnúť dve, tri slová, ktoré sa nám zapíšu pod kožu.

Po dôkladnej kanonáde reklamnými sloganmi prichádza netradičný záver knihy. Viac ako päťdesiat strán venuje autor histórii vzniku tých najlepších sloganov od firiem ako Ferrari, SONY, TESCO, Swatch, NOKIA, NIKE, MERCEDES, ADIDAS a ďalších. Nazrieme priamo do kuchyne najlepších a môžeme odpozorovať, ako sa tvoria slogany, čo doslova zľudoveli. Opustili reklamu a stali sa súčasťou slovníka miliónov ľudí. Spoznáme, koľko driny, filozofie, mesiacov práce a kumštu aj umenia sa skrýva za výsledným slovným spojením, ktorého prvotným poslaním bolo predať, predstaviť, spropagovať produkt.

Kniha reklamné slogany tak ako žiadna iná kniha, otvorene hovorí, že používanie slov nie je len nezmyslené trkotanie, ale skutočná mágia. Je len otázka, ako toto kúzlo vieme, chceme a budeme používať.

Voda je údajne všeliek, ktorý nám tečie z kohútika! Ako je to ale v skutočnosti?

23.10.2016

Voda. Základ života na Zemi. Pri dobývaní vesmíru a hľadaní mimozemského života býva meradlom práve stopa vody, ktorá by mohla viesť k tomu, že život vôbec môže vzniknúť. Telo človeka viac »

Nazrieť do mysle vraha je zaujímavá skúsenosť

02.05.2016

Nie je to samozrejmosť, nie je to niečo tuctové a preto sa aj človek, ktorý je odchovaný na princípoch spravodlivosti, úcty k druhému, alebo trebárs desatore, rád pozrie do mysle človeka, ktorý viac »

Jiří Vokáč Čmolík: Takto sa vyrába bestseller!

20.05.2015

V roku 2013 vydal svoju prvú knihu Trhák aneb 21 kapitol o vašem mozku a o pár mesiacov neskôr si za ňu odniesol cenu čitateľov v ankete Bestseller roka. Nasledovali ďalšie nemenej obľúbené viac »

Kniha Mor v Rusku

Kníhkupec rozhorčil knihou od nacistu

19.10.2017 07:00

Vydanie knihy Mor v Rusku vyvolalo rozhorčenie najmä v súvislosti so súčasným oživovaním myšlienok národného fašizmu a extrémizmu na Slovensku.

Vinohradis,novostavba,nehnutelnost,byvanie,byt

Hrozba realitnej bubliny je späť

19.10.2017 07:00

Hypotekárny ošiaľ v lete ustal a ceny nehnuteľností na niektorých miestach Slovenska už prestali rásť. Je tu však jeseň a s ňou sa opäť vracajú obavy zo zadlžovania Slovákov.

Libra, Veľká Británia

Štyri milióny Britov majú problémy s platením účtov

19.10.2017 06:15

Viac ako štyri milióny ľudí majú v Británii problémy s platením svojich mesačných účtov, vyplýva z údajov založených na prieskume.

vysokozdvižný vozík, pracovník, fabrika, továreň

Kupovať techniku? Stačí si ju požičať

19.10.2017 06:00

Ak potrebujete vozík - či už pre veľké nasadenie, na občasné použitie, pre jednozmenné alebo dvojzmenné prevádzky - nemusíte si ho kupovať.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 49
Celková čítanosť: 128091x
Priemerná čítanosť článkov: 2614x

Autor blogu

Kategórie